تاثیر رنگ ها بر احساس مخاطب نکته ی بسیار مهم در طراحی سایت حرفه ای

چهارشنبه 21 تير 1396
15:25
hiwebex

یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی سایت حرفه ای قابل توجه است اهمیت به نحوه تاثیر رنگ ها بر رفتار و احساس مخاطب است, با توجه به این که طراحی سایت حرفه ای ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد باید به تجربه مخاطب در زمان مشاهده سایت اهمیت دهید. مسائل دیگری که باید به آن ها توجه کنید این است که:

  • رنگ ها باعث ایجاد فضای خالی در سایت خواهند شد.
  • بهترین رنگ ها را برای طراحی سایت حرفه ای خود انتخاب کنید تا تاثیر رنگ ها بیشتر شود.
  • با بکارگیری رنگ ها در موقعیت مناسب در مخاطب احساس خوبی القا کنید تا تاثیر رنگ ها بیشتر شود.
  • استفاده از ترکیب رنگ های مختلف در سایت ها می تواند احساسات خاصی را در بیننده بیدار کند. به عنوان مثال رنگ آبی روشن حس دوستانه تری نسبت به مخاطب منتقل کرده در حالی که رنگ آبی پر رنگ حس اعتماد بیشتری را به مخاطب منتقل می کند.

نکته دیگری که باید در مورد استفاده از رنگ های متضاد توجه داشته باشیم این است که طراحان سایت باید در هنگام استفاده از رنگ های متضاد دقت کنند چرا که برخی از ترکیب ها, منجر به اثر ارتعاش خواهند شد مانند متن قرمز روی پیش زمینه آبی که منجر به آسیب به چشم مخاطب و دلزدگی او خواهد شد. باید توجه داشته باشید که رنگ ها به جلب توجه بازدید کننده سایت کمک می نمایند که باعث افزایش تاثیر گذاری سایت بر روی کاربر گردند, سعی کنید از رنگ های متنوع در طراحی سایت حرفه ای خود استفاده ننمایید زیرا باعث ایجاد حس سردرگمی در کاربران خواهد شد و تاثیر رنگ ها کمرنگ می شود, با توجه به آن چه در مورد تاثیر رنگ ها در طراحی سایت گفته شد, هنگامی که می خواهید نوع رنگ بندی صفحات سایتتان را مشخص کنید ابتدا به بازدید کننده و فضای سایت توجه کنید و سپس با در نظر گرفتن تاثیر روانی هر رنگ و احساسی که در مخاطب ایجاد می کند, رنگ بندی سایت خود را تعریف کنید.

کارشناسان شرکت های وبکس می توانند شما را در زمینه طراحی سایت راهنمایی نمایند تا طراحی سایت خود را به نتیجه برسانید.


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]